SZC logo

Nagykanizsai Szakképzési Centrum

OM kód: 203044/002 | 8800 Nagykanizsa, Ady Endre u. 29.

Intézmény logo

Nagykanizsai SzC Thúry György Technikum

HírekKözérdekű adatokCLASSROOMKRÉTA

Projektek

Erasmus+ 2022-1-HU01-KA121-SCH-000060995

A Budapesti Liszt Ferenc repülőtérre busszal mentünk fel, ami 3 órába telt. A becsekkolás gyorsan és gördülékenyen ment. Kis várakozás után felszálltunk a gépünkre, ami másfél óra alatt a Római Ciampino repülőtérre vezetett. A repülőút mindenkinek egy nagy élmény volt, hiszen elég sokunknak ez volt az első ilyesfajta útja. A reptértől Pronto busszal jutottunk el Avezzano-ba, ahol mindenki rövidesen elfoglalhatta a szállását. Heten osztoztunk egy apartmanon, ami nagyon kis családias környezetet hozott magával, ezért nagyon megszerettük. A délután folyamán kipakoltunk a bőröndökből, majd a vacsora a La Cantina dell’Arrosticino étterembe zajlott. Sajnálatos módon a második napon esőre ébredtünk, de ez sem tartott minket vissza attól, hogy elmehessünk a május elsején, egyedülálló módon megrendezett kígyófesztiválra. Délután szabadidős programot kaptunk az eső miatt, amit beszélgetéssel és ismerkedéssel töltöttünk. Harmadik napon találkoztunk először a fogadó szervezet (AMFI International) vezetőivel, ahol elmondák nekünk a legfontosabb tudnivalókat a szállással és a hulladékgyűjtéssel kapcsolatban. A meeting után egy ott dolgozó, akit Khady-nak hívtak, körbevezetett minket a városon és annak legfontosabb látványosságait megmutatta. Az ebédünket és a vacsoránkat is a Bakery Housban fogyasztottuk el. Délután szintén esni kezdett az eső, ezért szintén otthon maradva beszélgettünk. Negyedik nap 2 csoportra lettünk osztva. A mi csoportunk először egy olasz általános iskolát látogatott meg (Collodi-Marini), ahol megismerkedtünk az olasz oktatási rendszerrel, ami meglepően színes és komolyan felszerelt volt. Majd a délelőtt második felében az AMFI irodában tartottak egy bemutatót az Erasmus+ projekt működéséről. Valamint nekünk is el kellett mondani, hogy mit változtatnánk az oktatási rendszerünkkel kapcsolatban. Délután pedig részt vettünk az első olasz nyelvtanfolyamon, majd meglátogattunk egy múzeumot (L’Aia dei Musei), ahol a régebbi korokból fennmaradt ásatási tárgyakat nézhettünk meg és hallgattunk meg azok történetét. Az ötödik nap reggelén, szintén csoportokra osztva, az AMFI irodában egy érdekes előadást hallgathattunk meg a projekt ciklus menedzsmentről és arról, hogy hogyan is néz ki egy projekt megtervezése és vezetése. Majd a délelőtt második felében szintén a Collodi-Marini iskolába mentünk, ahol szintén egy színes és aktív programon vehettünk részt. A délután folyamán egy helyi művészeti iskolába (Liceo Classico A. Torlonia) egy fiatal zongoraművész (Lorenzo Marigliani) előadásában hallgathattuk meg Beethoven, Ravel és Chopin darabjait. A hatodik napon szintén a művészeti iskolába látogattunk el, ahol klasszikus könyvek feldolgozását nézhettük meg (Robinson, Dorian Gray), valamint az építészetről, az rómaiak étkezési szokásairól, a görög illetve latin betűkről tanulhattunk egy kis újdonságot a diákok előadásában, betekintést nyerhettünk mindabba amit ők tanulnak. A délután folyamán szintén egy újabb olaszórának néztünk elébe. A hetedik napon egy agronyíltnapon vehettünk részt az Istituto di Istruzione Superiore iskola szervezésében. Szó esett a környezetvédelem fontosságáról, az ökológiai lábnyomról, biogáz termeléséről, olíva olajtesztelésről, illetve bor készítéséről, amiket mind a diákok termeltek és készítettek. Délután egy túra keretén belül felsétáltunk a Monte Salviano Regionális Nemzeti Rezervátumba a Madonna di Pietraquaria szentélyhez és az ott található kereszthez. A nyolcadik napon délelőtt szabad elfoglaltságot kaptunk, viszont délután elmentünk egy játékterembe (elettroLudica), ahol kipróbálhattunk mindenféle régebbi, de jól működő játékgépeket. A kilencedik napon reggel az Artisic Lyceum Bellisario művészeti iskolájában jártunk, ahol bemutatták nekünk az ott tanulható művészeti ágazatokat, mint például a divatipart, ékszerkészítést, festészetet, hegesztéses módszerrel készített alkotásokat, agyag tárgyak készítését. Ezeken a bemutatókon mi is aktívan részt vehettünk, csináltunk vasból kulcstartót, festhettünk ruhára, valamint a színkikeverést is gyakorolhattuk. Majd délután egy újabb izgalmas olaszórán vettünk részt, ahol az éttermi rendelésről tanulhattunk. A tizedik napon ellátogattunk Rómába, ahol rengeteg nevezetességet tekintettünk meg. Például a Colosseum-ot, Popollo teret, Spanyolországi teret, Trevi szökőkutat, Császári házakat, Pantheon-t, Sant’ Angelo kastélyt, Szent Péter teret a Bazilikával, Haza oltárt, Navona teret, valamint a Vatikán épületét. A tizenegyedik napon, szintén a kis csoportos elosztásban, először visszamentünk a Collodi-Marini iskolába, ahol megmutatták, hogy a lézeres favágóval milyen épületeket csinálnak, amiket előtte megterveznek, illetve reptethettünk drónokat, ami nagy élmény volt. A délután során elmentünk egy kis községbe Tagiacozzo-ba, ahol Dante Alighieri szobra tárult a szemünk elé. Ottlétünk során megtekintettük Piazza Obelisco-t, San Francesco templomot, San Francesco kolostort, valamint a Malom utcát, ahol egy kis vízesést csodálhattunk meg. A tizenkettedik nap délelőttjén Alba Fucens kisvárosába látogattunk el, ahol egy idegenvezető segítségével megismerhettük a Monte Velino lábánál fekvő római romváros történetét. Mesélt az akkori amfiteátrumról, a Herkules-szentélyről, az utcákról és a fürdőkről. Mind betekintést nyerhettünk az akkori rómaiak életébe, ami felettébb izgalmas volt. Ebéd után az utolsó olaszóránk  volt, amin zenét hallgattunk és énekeltünk. Ennek fejében Angela a tanárnő ajándék és köszönet képpen virágot kapott tőlünk, aminek nagyon örült.  A tizenharmadik napon délelőtt autóbusszal felmentünk Aielli-be, ami a arról jellegzetes, hogy a házak falai tele vannak különböző jelentéssel bíró alkotásokkal. Az itt töltött időnk során megkaptuk az Erasmus+ oklevelünket egy záró találkozó meeting keretein belül. Délután egy újabb utazás vette kezdetét, ami Celano-ba vezetett. A város egyetlen látványosságát a Piccolomini kastélyt csodáltuk meg kívül és belül egyaránt. Majd ezután egy kis szabadidőt kapva felfedeztük Celano terét és az ahhoz közeleső részeket. A tizennegyedik egyben az utolsó nap következett, ami alatt elpakoltuk a bőröndünket és a fejünkben újra átéltük a két hét során szerzett élményeinket. Elfogyasztottuk az utolsó ebédünket a jól megszokott Bakery House-ban. Kora délután kimentünk a buszpályaudvarra, ahol Pronto buszra szálltunk és elhagytuk Avezzano-t. Utunk egyenesen a Római reptérre vezetett, ahonnak rövidesen gépre szálltunk magunk mögött hagyva Olaszországot. A Budapesti repülőtérről kisbusszal jöttünk haza Nagykanizsára. Csodálatos két hetet tölthettünk el odakint, ezért is volt számomra nehézkes a távozás. Hálás vagyok, hogy volt lehetőségem kiutazni és felejthetetlen élményt szerezni odakint.

Videó

SZC logo

Nagykanizsai Szakképzési Centrum

Nagykanizsai SzC Thúry György Technikum

8800 Nagykanizsa, Ady Endre u. 29.